People, culture & employer branding-nätverket samlar medlemmar som har ett gemensamt intresse för att bygga attraktiva organisationskulturer och starka arbetsgivarvarumärken. Fokus ligger både på internt och externt varumärkesbyggande samt hur man arbetar med detta strategiskt som operativt. Nätverket består av en engagerad grupp medlemmar som träffas fyra gånger på våren och fyra gånger på hösten. Träffarna är 1,5-3 timmar långa, och vi förväntar oss att du aktivt kan delta i nätverket. Vi tillämpar ett roterande värdskap och sätter agendan gemensamt.

Exempel på teman för träffarna

  • Hur skapar vi steg för steg en mer attraktiv organisationskultur och hur kommunicerar vi kring det?
  • Hur engagerar vi på bästa sätt övriga i organisationen i arbetet med employer branding? Hur kan vi skapa framgångsrika samarbeten internt (med kommunikation, IT etc)?
  • Hållbarhet för medarbetare, organisation och samhälle
  • Sponsring, välgörenhet, engagemang i ideella organisationer
  • Hur mäter och utvärderar vi vårt arbete?
  • Hur kan vi utveckla vårt arbete med sociala medier?
  • Framtidsspaning – hur ser kommande trender ut?

Målgrupp

Nätverket riktar sig till dig som arbetar med employer branding och/eller organisationskulturfrågor såväl strategiskt som operativt, antingen som en del av en bred HR-roll eller i en specialiserad roll. Du känner ett stort intresse och engagemang för ovan nämnda frågor.

Intagningsperiod

Intagning sker löpande under året.

Pris

Ett nätverk ingår för dig som är HR PRO-medlem. Vill du vara med i flera nätverk är nätverksavgiften 1500kr/år.

Ansökan Nätverk

    Vänligen observera att du behöver vara medlem i Sveriges HR Förening för att kunna delta i våra nätverk.
  • Beskrivning av dig själv, vad din roll är idag, dina kompetenser samt erfarenhet.

Start typing and press Enter to search