Om tjänsten

Islamic Relief Sverige har ett 30-tal medarbetare, och flera avdelningar växer för närvarande fort. Som HR-generalist på Islamic Relief är du ett stöd för ledningen i personalrelaterade frågor, exempelvis rehabiliteringsprocesser, arbetsmiljö samt avtals- och arbetsrättsliga frågor. Du hjälper även till med kompetensutveckling på såväl individ- som gruppnivå. Dina dagliga uppgifter är att driva och upprätthålla processer i personalärenden. Tjänsten är väldigt varierande från dag till dag med många olika arbetsuppgifter. I tjänsten ingår även att hantera alla anställningar och avslut av medarbetare, samt uppdatera personalförändringar i våra system.

Är du den vi söker

Du har en personalvetarutbildning (eller motsvarande utbildning), alternativt arbetslivserfarenhet inom personal och HR-område på minst 2 år. Islamic Relief har kollektivavtal med Unionen, och det är viktigt att du har goda kunskaper om kollektivavtal och erfarenhet av MBL-förhandlingar. Du ska kunna uttrycka dig bra i tal och skrift i både svenska och engelska. Vi söker dig som gillar att ha många bollar i luften och är effektiv i ditt arbete. Eftersom tjänsten innebär en mängd olika arbetsuppgifter ser vi att du är strukturerad och tar ansvar för ditt arbete samt är prestigelös.

Arbetstider och omfattning

Anställningen avser en tillsvidareanställning på deltid (75 %) som börjar med 6 månaders provanställning. Du är placerad på vårt svenska huvudkontor i Solna.

Ansökan

Sista dag att ansöka är 2019-02-28. CV och personligt brev ska skickas till e-postadress: rekrytering@islamic-relief.se med rubriken HR-generalist. Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan! Varmt välkommen att söka!

Kontaktperson:

Amir Bouzenzana
Amir.bouzenzana@islamic-relief.se

Om Islamic Relief Sverige

Islamic Relief Sverige arbetar med att lindra människors lidande och upprätthålla mänsklig värdighet i katastrofer runtom i världen. Vi arbetar också på lång sikt för en hållbar och rättvis global utveckling. I Sverige riktar sig vårt arbete till några av samhällets mest behövande grupper där vi ger både akut och långsiktig hjälp. Vi vill ge utsatta människor verktyg att själva forma sitt öde.