Vi förstår vikten av ditt arbete!

Hos Sveriges HR Förening vill vi att du ska bli inspirerad, lära dig nya saker och nätverka med hela HR-Sverige. Hos oss kommer du i kontakt med över 7000 andra medlemmar som alla brinner för att tillsammans synliggöra de positiva effekterna av ett affärsmässigt HR-arbete. Våra medlemmar är det viktigaste vi har, precis som i alla verksamheter. Vi på Sveriges HR Förening vill att du ska sporras till att utveckla dina HR-processer för att kunna skapa framgångsrika och hållbara verksamheter. Välkommen att bli medlem du också!

Hur utvecklar och inspirerar vi våra medlemmar?

Vi påverkar och håller koll på den senaste HR-forskningen, uppdaterar dig om trender samt nyheter och deltar aktivt i debatter och diskussioner inom HR-området. Vi vill att våra medlemmar ska lära sig av varandra och skapar därför event där era möten sker naturligt.

Som medlem får du också tillgång till ett internationellt nätverk genom våra systerorganisationer. HR är i allra högsta grad en global angelägenhet och nedan kan du se en lista över våra internationella samarbetspartners. Tillsammans jobbar vi för att ständigt utveckla och förbättra vår bransch.

Hur ser organisationen ut?

Personalen är en organisations dyrbaraste tillgång, så även hos oss. Vi har en central styrelse med fem regionala styrelser för att få en bra spridning på de frågor vi lyfter. Styrelserna backas upp av ett kansli i Stockholm. Eventen, seminarierna och utbildningarna som du går på anordnas av vårt dotterbolag Sveriges HR Förening Service AB. Allt överskott återinvesteras i verksamheten – hållbarhet är en prioritering hos oss.

Har du frågor eller vill komma i kontakt med oss? Våra kontaktuppgifter finner du här.

• Karin Krisch
    Karin Krisch Seminarier och nätverk
  • Marie-Louise Sand
    Marie-Louise Sand Ekonomi
  • Tobias Odervång
    Tobias Odervång HR Strateg/Affärsutvecklare, Utbildnings- och medlemsansvarig
  • Cecilia Svedhem
    Cecilia Svedhem Kommunikations- och marknadsansvarig
  • Manne Didehvar
    Manne Didehvar Generalsekreterare/VD

Vår grundare

Sveriges första kvinnliga riksdagsledamot, första kvinnan i Internationella Arbetsgivarorganisationen, Sveriges första delegat i Nationernas Förbund och grundare av Sveriges HR Förening, det här är Kerstin Hesselgren. Hon är internationellt erkänd för sin expertis inom socialpolitik och kvinnors rättigheter.

Kerstin Hesselgren såg tidigt behovet av vidareutbildning inom ekonomi för personalkonsulenter och bestämde sig för att jobba för en förändring. 1921 skapades Föreningen för Socialarbetare inom industri- och affärsliv, som från början var en förening för yrkesinspektörer och fabrikssystrar. 2005 fick vi vårt nuvarande namn, Sveriges HR Förening. Kerstin brann för HR och personalens rättigheter och vi hoppas kunna sprida hennes glöd till dig.

Integritetspolicy och registerutdrag

Här kan du läsa om hur vi lagrar och hanterar dina personuppgifter samt begära registerutdrag.