Ny utbildning! Lär dig strategisk scenarioplanering

Sveriges HR Förening arrangerar nu i samarbete med IAMAI en digital utbildning om scenarioplanering, som hjälper till att förbereda organisationen på vad som kommer efter Coronakrisen.

Det här är scenarioplanering
Scenarioplanering är idag ett nyckelverktyg som kan hjälpa dig att förstå̊ och proaktivt agera innan förändringar sker i omvärlden. Det är både en teknik för att stödja en beslutsprocess och en lärandeprocess där individer, organisationer eller ledningsgrupper utvecklar en bättre förståelse för hur omvärlden och framtiden kan se ut.

Om utbildningen
Programmet är utformat som en serie webinar med konkreta uppgifter, verktyg och material som ger dig kunskap om hur du tar fram en framtidssäkrad strategi och handlingsplan med hjälp av scenarioplanering där HR, medarbetare och organisation är i fokus. Vi utgår från scenarier på temat ”Det nya samhället efter Corona”, som är framtagna genom djupintervjuer med ledare inom olika verksamhetsområden och med ett extra fokus på HR.

Efter utbildningen har du en bred kunskap om metodiken scenarioplanering som stödjer dig i ett agilt arbetssätt och i att utveckla en större förståelse för hur er omvärld och framtid kan se ut. De metoder du får med dig från utbildningen kan du också applicera på andra frågeställningar och scenarier.

Datum: Utbildningen innefattar tre digitala träffar 27 maj, 3 juni och 10 juni
Tid: Kl 10.00. Varje webinar är ca 60-90 min
Plats: Zoom
Kursledare: Charlotte Mattfolk, grundare & vd IAMAI
Pris: Ordinarie pris 2 990 kr, HR BAS-medlem 2 390 kr, HR PRO-medlem 2 090 kr (pris ex moms)
Mer info och anmälan: Klicka här

Till anmälan

Klicka här för mer info och anmälan till utbildningen.

Har du frågor om utbildningen, maila oss här.

Elin Widmark, kommunikations-  och marknadsansvarig, Sveriges HR Förening.
Maila Elin här

Recommended Posts