Ny medlemsförmån: Arbetsrättsligt bollplank

Arbetsrättsligt bollblank 2020

Sveriges HR Förening kan nu stolt presentera Arbetsrättsligt bollplank, en ny medlemsförmån som från och med 14 januari 2020 är tillgänglig för alla HR PRO-medlemmar. Den nya medlemsförmånen innebär 30 minuters arbetsrättslig rådgivning kostnadsfritt under varje medlemsår.

– Arbetsrätt är en viktig del av HR-professionen. Att nu få möjlighet att ta hjälp kring någon utmaning man har, eller bolla en fundering med en arbetsrättslig expert tror jag kommer att upplevas som värdefullt av våra PRO-medlemmar, säger Lena Bjurner, generalsekreterare på Sveriges HR Förening.

Experthjälp av erfarna arbetsrättsjurister
Medlemmarna som använder sig av Arbetsrättsligt bollplank får juridisk rådgivning av Arbetsrättsbyrån MBL 11. Arbetsrättsjuristerna på MBL 11 har stor erfarenhet av att arbeta med arbetsgivarorganisationer och företag, vilket gör dem till experter på arbetsgivarperspektivet. All personal på Arbetsrättsbyrån MBL 11 omfattas tystnadsplikt.

Michael Jensen– Vi ser framemot att få bistå Sveriges HR Förenings PRO-medlemmar med arbetsrättsligt stöd i form av ett bollplank på telefon, videomöten och som hjälp vid anställningsfrågor, säger Michael Jensen, arbetsrättsjurist och grundare av Arbetsrättsbyrån MBL 11.

Det är enkelt att boka tid för rådgivning
Medlemsförmånen är enkelt att nyttja. Väl inloggad på Mina sidor kan alla HR PRO-medlemmar enkelt boka in sig på en rådgivningstid via den smidiga bokningskalendern. En arbetsrättsjurist från MBL 11 kontaktar sedan medlemmen på bokad tid.

Frågor om medlemsförmånen Arbetsrättsligt bollplank?

Kontakta gärna oss här

Elin Widmark
Kommunikationsansvarig
Sveriges HR Förening