Ny jury för de prestigefyllda HR-priserna utsedd

För 2:a året i rad arrangerar Sveriges HR Förening tävlingen som utser Årets HR-medarbetare, Årets HR-chef och Årets HR-profil, en tävling som lyfter de många goda exempel och glödande eldsjälar som finns på våra svenska arbetsplatser. Vinnarna presenteras på HR Galan, som genomförs i oktober 2019.

Med stolthet presenterar vi årets jurygrupp som ska bedöma bidragen och utse nominerade och vinnare i tre olika kategorier, Årets HR-medarbetare, Årets HR-chef och Årets HR-profil. Totalt består årets jury av 8 framstående branschpersoner samt Lena Hadad som leder arbetet i rollen som juryordförande.

Jurygrupp 2019:

• Lena Hadad, HR Direktör, Arbetsförmedlingen, juryordförande
  • Monica Längbo, HR Direktör, Axfood
  • Sofia Dandanell, HR Business Partner, CGI
  • Rozita Dadras, HR Direktör, IBM Nordic
  • Johan Segergren, entreprenör och medgrundare, Wise Consulting
  • Henrik Dider, HR Direktör, Scandic Hotels Sweden
  • Peter Munck af Rosenschöld, VD, Sveriges Företagshälsor
  • Maria Eriksson, VD och partner, Poolia Executive Search
  • Olivia Schönfeldt, Personalvetarstudent, Umeå Universitet

– ”Jag är väldigt glad över att vi nu kan presentera en så kompetent och erfaren jury för detta viktiga arbete. Jag ser fram emot att påbörja arbetet tillsammans med jurygruppen och det ska bli otroligt spännande att få ta del av alla nominerade”, säger Lena Hadad, jurygruppens ordförande.

– ”Redan den 25 februari öppnar vi upp för nomineringar via Sveriges HR Förenings hemsida vilket ska bli väldigt spännande. För oss på Sveriges HR Förening är det viktigt att lyfta fram de fantastiska personer som varje dag gör skillnad ute på våra arbetsplatser. ”, säger Manne Didehvar, generalsekreterare Sveriges HR Förening.

Om tävlingen

Nomineringsförfarandet är öppen fr om 25 februari till och med 31 mars. Den 24 juni presenteras vilka som blir de tre finalisterna i kategorierna Årets HR-medarbetare, Årets HR-chef och Årets HR-profil. Vinnarna presenteras på HR Galan i oktober 2019.

Här är hela juryn för priserna Årets HR-medarbetare, Årets HR-chef och Årets HR-profil