Se alla nätverk
REGION ÖST

Nätverk för HR-konsulter och giggare

Om nätverket

Nätverk för HR-konsulter och giggare riktar sig till egenföretagare inom HR. Syftet med nätverket är att utbyta tankar och erfarenheter inom HR och även kring livet som konsult. Vi som är initiativtagare till nätverket saknar ett forum att mötas i där vi kan lära känna varandra. Vi kommer ha de strategiska frågorna som grund men självklart kan vi även diskutera mer operativa frågor.

Inför varje träff har vi tillsammans beslutat om agendan för träffen. Vi kommer att träffas cirka 2-3 gånger per termin i Stockholm och vi förväntar oss att du aktivt kan delta i nätverket.

Exempel på diskussionsteman:

• Organisationsutveckling
  • Employer branding
  • Hemmajobbande och återgång till arbetsplatserna
  • Hälsa och rehab
  • Arbetsrättsliga frågor
  • Utmaningar som egenföretagare

Målgrupp

Nätverket riktar sig till dig som är egenföretagare och konsult inom HR, på kortare eller längre uppdrag. Det vi ser som viktigast är att du aktivt bidrar, generöst delar med dig av din kunskap och att du, liksom vi alla, stöttar varandra. Träffarna sker i Stockholm.

Nätverkskoordinator

Nanette Brink är grundare, VD och konsult på Sweden HR group – ett konsultföretag inom organisations- och HR-relaterade områden. Nanette är dagligen rådgivare till företagsledare i frågor kring organisationsutveckling och strategisk HR.

Hon har en gedigen erfarenhet som HR-chef/HR-direktör i bolag i både Sverige och internationellt. Nanette har ett genuint engagemang i entreprenörs- och näringslivsfrågor, även utanför Sweden HR group. Nu senast som mentor för Integrationspakten som drivs av Stockholms Stad och engagerad i debatten om gig-ekonomins framfart under pandemin.

Avgift

Ett nätverk ingår för dig som är HR PRO-medlem i Sveriges HR Förening. Vill du vara med i flera nätverk är nätverksavgiften 1500kr/år.

Ansökan Nätverk

Vänligen observera att du behöver vara HR PRO-medlem i Sveriges HR Förening för att kunna delta i våra nätverk.
  • Beskrivning av dig själv, vad din roll är idag, dina kompetenser samt erfarenhet.
  • Hidden