Se alla nätverk
GÖTEBORG

Nätverk för HR-konsulter och giggare

Om nätverket

Detta nätverk är för dig som är egenföretagare inom HR. Syftet med nätverket är att skapa en plats för utbyte av erfarenheter, lärdomar och tankar inom HR, samt diskutera livet som konsult. I detta nätverk får du som egenföretagare ett forum att träffa och lära känna andra HR-konsulter.

Vi i nätverksgruppen bestämmer gemensamt agendan för varje träff – allt från strategiska frågor till mer operativa. Vi träffas cirka 2–3 gånger per termin i Göteborg och vi förväntar oss att du deltar aktivt i nätverket.

Exempel på diskussionsteman:

• Engagemang och välmående
  • Utmaningar som egenföretagare
  • Team och ledarskapsutveckling
  • Arbetsrättsliga frågor
  • Employer Branding
  • Konsultrollen

Nätverksträffarna sker på plats i Göteborg.

Målgrupp

Nätverket riktar sig till dig som är egenföretagare och konsult inom HR, på kortare eller längre uppdrag. Det vi ser som viktigast är att du aktivt bidrar, generöst delar med dig av din kunskap och att du, liksom vi alla, stöttar varandra.

Avgift

Ett nätverk ingår för dig som är HR PRO-medlem. Vill du vara med i flera nätverk är nätverksavgiften 1500kr/år per tillkommande nätverk.

Nätverksledare

Marie Fredriksson har över 20 års HR- erfarenhet och är partner på HRAB People Management i Göteborg. Marie har en gedigen erfarenhet som HR chef och har också arbetat som Förändringsledare och Chef för Learning & Development.   Hon har erfarenhet av att arbeta globalt med multikulturella ledningsgrupper och har jobbat med t ex performance & talent management, försäljning och förvärv av verksamheter, mentorskapsprogram, coaching, facilitering, team och ledarskapsutveckling. 2020 startade Marie eget bolag och hon ser framemot att träffa andra HR-konsulter och utbyta erfarenheter!

Nätverksansökan

Vänligen observera att du behöver vara HR PRO-medlem i Sveriges HR Förening för att kunna delta i våra nätverk.
  • Beskrivning av dig själv, vad din roll är idag, dina kompetenser samt erfarenhet.
  • Hidden

Kontakt

Du är varmt välkommen att ta kontakt med oss om du har några frågor eller funderingar kring det här nätverket.