Nätverk:Stockholm

HR Partner Öst

Nätverket HR-partners har som utgångspunkt att HR är en strategisk partner till ledningen och att dess uppgift är att bidra till utvecklingen av organisationen så att de övergripande målen uppnås. Nätverket vänder sig till dig som arbetar brett med HR-frågor och vill utbyta erfarenheter med andra som jobbar i branschen. Nuvarande medlemmar kommer bland annat från Andersson & Dorsch AB, Avalanche Studios, HRG Nordic, Nordea och Wolters Kluwer.

Om nätverket

Nätverket träffas två timmar vid fem tillfällen per år. Under första träffen varje år bestämmer vi gemensamt datum, värdskap och teman för det kommande året. Värdskapet är roterande vilket innebär att vi träffas på varandras arbetsplatser. Vi förväntar oss att du kan delta vid minst tre nätverksträffar per år.

Exempel på områden som nätverket har diskuterat är:

• Förändringsprocesser
  • Företagskultur
  • Utmaningar vid rekrytering
  • Performance Management

Nätverksträffarna sker på plats i Stockholm.

För vem?

Nätverket riktar sig till personer som har ett par års erfarenhet av att arbeta brett med HR i t.ex. en HR Business Partner-roll.

Logga in

För att kunna ta del av innehållet behöver du ha ett medlemskap i Sveriges HR Förening. Ta del av innehållet genom att bli medlem eller logga in.