Studentmedlemskap

Ett stort försprång inför din yrkeskarriär inom HR

Visste du att studenter som har en nära relation och koppling till arbetsmarknaden har lättare att få jobb direkt efter studietiden? Ett studentmedlemskap ger dig detta värdefulla försprång inför din yrkeskarriär inom HR. Genom ditt medlemskap håller du dig bland annat uppdaterad kring HR-trender och bygger ett starkt nätverk inom branschen. HR-föreningen är bryggan mellan din studietid och ditt professionella liv. Ta klivet redan idag och bli studentmedlem hos oss du också!

Vårt erbjudande

Se vad som ingår i vårt förmånliga erbjudande genom tabellen nedan.

• Student
    • HR People - 6 utgåvor/år
    • Utbildningar
    • Frukostseminarier
    • Diploma webbutbildningar
    • Strategisk lönebildning
    • Arbetsrätt
    • Kompetensbaserad rekrytering
    • Arbetsmiljö
    • HR-verktyg
    • Servicepaket, HR-webb
    • Övrigt
    • HR-nätverk
    • Regionala aktiviteter
    • 30 %
    • 300 kr
Vill du veta mer om studentmedlemskap?
  • Tobias Odervång
    Tobias Odervång Medlems- och utbildningsansvarig

Mobil: 0708-49 49 54

Välj ditt eget yrkesnätverk

Som studentmedlem kan du ansöka om att bli studentrepresentant i ett av våra 40-tal HR-yrkesnätverk i hela Sverige. Ett smart sätt att bygga relation med framtida arbetsgivare! Genom att delta på nätverksmöten tillsammans med passionerade och yrkesverksamma HR-personligheter i branschen får du djup insikt om de utmaningar och möjligheter som HR-funktionen står inför. Som studentrepresentant ansvarar du tillsammans med närverkets koordinator för möten och olika typer av aktiviteter som arrangeras av nätverket – en viktig fördel i ditt CV när det blir dags att söka jobb inom branschen.

Kontakta oss gärna om du är intresserad av att bli studentrepresentant i något av våra nätverk!

Nöje, nytta och kompetenspåfyllning genom att delta utan kostnad på något av våra årliga event

Sveriges HR Förening genomför ett flertal större HR-relaterade event under året, bland annat HR NU och HR Dagarna. Vid varje event får ett antal studentmedlemmar möjlighet att delta och vara med och genomföra eventet. Som studentmedarbetare stöttar du med administrativa och praktiska uppgifter men du får också ta del av programmet från scenen och lyssna på inspirerande talare och experter. Dessutom ges du en fantastisk möjlighet att nätverka med HR kollegor från hela Sverige – och kanske möta din potentiella framtida arbetsgivare!

Kontakta oss gärna om du är intresserad av att bli studentmedarbetare på något av våra event!

Är du student och vill få en bättre inblick i ditt framtida yrkesliv?

Ett studentmedlemskap i Sveriges HR Förening kostar ingenting för dig som är student och detta medlemskap gäller fram till 6 månader efter din examen. Genom ett studentmedlemskap i Sverige HR Förening håller du dig uppdaterad kring HR-trender och vad som är aktuellt inom HR-området just nu. Du ges också möjligheten att i olika forum träffa framtida kollegor och chefer som arbetar med HR idag och på så vis få en djupare insikt och kunskap i din framtida karriär.

I ditt kostnadsfria studentmedlemskap får du samma förmåner som våra yrkesverksamma medlemmar.

Gå med i ett HR-nätverk och få en egen mentor!

Du kan som student även kostnadsfritt gå med i ett HR-nätverk som studentrepresentant där du ges möjligheten till en ännu djupare inblick i de utmaningar och möjligheter som HR-avdelningar står inför idag. Förutom att vara med under nätverksträffarna hjälper du nätverkets koordinator med att skicka ut kallelser till träffar och mindre administration kring nätverket. Som studentrepresentant i ett HR-nätverk får du även en egen mentor som du träffar ett par gånger per termin vilket ger dig en unik möjlighet att kickstarta din karriär!

Kom närmre din framtida arbetsgivare på våra event!

Vill du delta på Sveriges främsta HR-event kan du bli studentmedarbetare. Som studentmedarbetare hjälper du deltagare med information, tar hand om talare vid scenframträdanden och stöttar vid andra delar i programmet. Detta är ett bra sätt för dig som både vill få inspiration och samtidigt passa på att möta och nätverka med din potentiella framtida arbetsgivare! Vill du veta mer eller anmäla dig? Kontakta oss på event@sverigeshrforening.se.

HR People

Sveriges snyggaste och mest populära HR-tidning ingår för dig som är medlem i vår branschförening. Med 6 nummer per år som landar direkt i brevlådan samt ett stort digitalt urval av artiklar får du läsa om HR relaterade frågor ur många spännande vinklar.

Läs mer om HR People här >>

Frukostseminarier

Frukostseminarier från Sveriges HR Förening är en självklar väg till kompetenspåfyllning och inspiration för dig som arbetar med HR. Seminarierna genomförs i huvudsak i Stockholm, Göteborg och Malmö men finns för alla medlemmar att se online under mina sidor på vår hemsida.

Läs mer om våra frukostseminarier här >>

Event & Utbildningar

Vi erbjuder några av de mest populära HR-eventen i Sverige där du som deltagare skall få inspiration, nätverksmöjligheter, samt kunskapspåfyllning. Några av dessa exempel är HR Dagarna, ett av Sveriges äldsta HR-event och HR Galan där vi prisar och hyllar Sveriges HR-hjältar.

Läs mer om våra event här >>

Varje år erbjuder vi även ett urval av utbildningar inom några av de mest efterfrågade HR-områdena. Som medlem får du självklart rabatt på våra öppna event och utbildningar.

Läs mer om våra utbildningar här >>

Digitala akademin

Diplomas webbutbildningar är ledande i Sverige och ingår i ditt nya medlemskap. Där får du tillgång till över 250
webbaserade kurser inom flera olika områden. Du loggar enkelt in på mina sidor via Sveriges HR Förenings hemsida.
Du kan genomföra utbildningarna i din egen takt, pausa och repetera delmoment. Digitala akademin går enkelt att använda på datorn, telefonen och surfplattan. Givetvis har samtliga utbildningar ett diplom kopplat till sig som du får vid avslutad kurs.

Läs mer om digitala akademin här >>

Nätverk

Möt andra inom ditt yrkes- eller intresseområde och utbyt värdefull kunskap under ledning av en koordinator. Du träffar branschkollegor från olika arbetsplatser och har möjlighet att både dela med dig av din värdefulla kunskap men också få input på lösningar för just dina utmaningar. För dig som är HR PRO-medlem ingår ett av våra populära nätverk direkt i ditt medlemskap.

Läs mer om våra nätverk här >>

Medlemsutbildningar

För dig som är HR PRO-medlem så ingår upp till fyra utbildningar varje år i ditt medlemskap. Dessa utbildningar märks ut med en specifik symbol på vår hemsida. Dessa utbildningar är speciellt framtagna för dig som vill utvecklas inom kompetensförsörjning, arbetsmiljö, lönebildning och arbetsrätt.

Läs mer om våra utbildningar här >>

Servicepaket HR-webb

I servicepaket HR-webb ligger fokus på praktisk/operativ HR. Vi hjälper dig med arbetsrättsliga regler och praktiska regler vid exempelvis rekrytering, anställning och arbetsmiljö. Servicepaket HR-webb är ett externt erbjudande, där
vi tillsammans med Tholin & Larsson bjuder på 12 månaders fri användning av Servicepaketet HR-webb.

Läs mer om vårt servicepaket här >>

Regionala aktiviteter och träffar

Utöver frukostseminarierna anordnar vi även andra aktiviteter runtom i landet. Då får du möjligheten att träffa andra branschkollegor i syfte att fylla på med inspiration och kunskap. HR träffarna hålls i en avslappnad miljö som bjuder in till samtal och är populära att besöka.

Läs mer om våra regionala aktiviteter och träffar här >>