Studentmedlemskap

Är du student och vill få en bättre inblick i ditt framtida yrkesliv?

Ett studentmedlemskap i Sveriges HR Förening kostar ingenting för dig som är student och detta medlemskap gäller fram till 6 månader efter din examen. Genom ett studentmedlemskap i Sverige HR Förening håller du dig uppdaterad kring HR-trender och vad som är aktuellt inom HR-området just nu. Du ges också möjligheten att i olika forum träffa framtida kollegor och chefer som arbetar med HR idag och på så vis få en djupare insikt och kunskap i din framtida karriär.

I ditt kostnadsfria studentmedlemskap får du samma förmåner som våra yrkesverksamma medlemmar.

Gå med i ett HR-nätverk och få en egen mentor!

Du kan som student även kostnadsfritt gå med i ett HR-nätverk som studentrepresentant där du ges möjligheten till en ännu djupare inblick i de utmaningar och möjligheter som HR-avdelningar står inför idag. Förutom att vara med under nätverksträffarna hjälper du nätverkets koordinator med att skicka ut kallelser till träffar och mindre administration kring nätverket. Som studentrepresentant i ett HR-nätverk får du även en egen mentor som du träffar ett par gånger per termin vilket ger dig en unik möjlighet att kickstarta din karriär!

Kom närmre din framtida arbetsgivare på våra event!

Vill du delta på Sveriges främsta HR-event kan du bli studentmedarbetare. Som studentmedarbetare hjälper du deltagare med information, tar hand om talare vid scenframträdanden och stöttar vid andra delar i programmet. Detta är ett bra sätt för dig som både vill få inspiration och samtidigt passa på att möta och nätverka med din potentiella framtida arbetsgivare! Vill du veta mer eller anmäla dig? Kontakta oss på info@hrforeningen.se