Nyhet:Generalsekreterare

Lena Bjurner slutar som generalsekreterare

Vid årskiftet lämnar Lena Bjurner sin roll som generalsekreterare på Sveriges HR Förening för ett nytt uppdrag inom näringslivet.

Lena Bjurner

– Lena har varit avgörande för Sveriges HR Förenings modernisering och förflyttning under de senaste åren. Hon har också varit en stark röst för vår profession i det offentliga samtalet och satt ljuset på HR:s avgörande roll i vår tids stora samhällsfrågor. Styrelsen riktar ett varmt tack till Lena för hennes driv och stora engagemang”, säger Carina Malmgren Heander, styrelseordförande för Sveriges HR Förening.

Lena Bjurner har varit Sveriges HR Förenings generalsekreterare sedan december 2019. Under hennes tid har hon varit drivande i att lyfta relevanta frågor, accelerera utvecklingsresan och sätta en ny framtidssäker riktning för Sveriges HR Förening.

Hon har också moderniserat marknadsföringen av medlemserbjudandet och kommunikationen med föreningens målgrupp och medlemmar. Sedan Lenas start har Sveriges HR Förening bland annat verkat för att synliggöra relevant forskning för medlemmarna och lanserat två populära podcasts – ”Fråga Forskaren” och ”Hej HR!”.

– För mig som har en stor passion för people-frågor har det varit fantastiskt att få engagera mig på ett större plan genom Sveriges HR Förening. Det har varit otroligt givande att, tillsammans med teamet och många engagerade få vara med och utveckla vår profession och bidra till att vi tar, och får den plats vi förtjänar”, säger Lena Bjurner.

Framtidsresan fortsätter och en rekryteringsprocess för att hitta Sveriges HR Förenings nya generalsekreterare kommer att inledas inom kort. Lena kvarstår i rollen året ut.

Bli en del av ett engagerat och kunnigt community

Var med och driv utvecklingen av professionen framåt

Omsätt people-perspektiv till affärs- och verksamhetsnytta