HR-hjältar 2018

Årets HR-hjältar 2018

På galan presenterar vi

HR-medarbetare

Sveriges HR-medarbetare är en sann eldsjäl och inspiratör som stått upp och trott på sin idé eller sitt projekt men dessutom uthålligt bedrivit ett förändringsarbete för att bryta ny mark. I kategorin ”Årets HR-medarbetare” och team nomineras.

HR-chef

I kategorin Sveriges HR-chef letar vi efter en person som är en riktig ledare inom HR. Det kan antingen vara en chef med medarbetaransvar inom någon av disciplinerna som tillhör HR, eller över en hel HR-avdelning. Denna person har med sitt team uppnått ett hållbart och enastående resultat och vågar sticka ut från mängden.

HR-profil

Sveriges HR-profil kan vara en VD, ekonomichef eller någon annan profil som verkligen banat väg för att HR skall kunna göra sitt arbete ännu bättre. I denna kategori letar vi efter en person som påverkat andra positivt och som varit en stor kraft- och inspirationskälla.

Vi vill lyfta dig som gör skillnad!

Som stolt branschförening vill Sveriges HR Förening lyfta de många goda exempel och glödande eldsjälar som finns på våra svenska arbetsplatser. Därför delar vi under 2018 för första gången någonsin ut pris till tre hjältar i kategorierna; Sveriges HR-medarbetare, Sveriges HR-chef samt Sveriges HR-profil.

Priserna kommer delas ut i samband med HR Dagarna den 9 oktober och mellan den 1-22 juni kan du vara med och skicka in tips om dina HR-favoriter inom de olika kategorierna.

Priserna delas ut på HR Galan 2018!

Den 9 oktober 2018 kommer vi för första gången presentera de utsedda HR-hjältarna 2018! Galan kommer ta plats på Cirkus i Stockholm den 9 oktober. Under kvällen kommer vi tillsammans att hylla de fantastiska exempel och ledstjärnor som finns ute i landet.

På galan finns det ett begränsat antal platser. Du kan därför anmäla intresse om att gå på galan redan nu!

Tid: 9 oktober från kl 19.00
Plats: Cirkus, Stockholm
Pris: 2500 kr

champagne-hr-gala

Som branschförening för medarbetare och ledare inom HR tar vi nu ännu ett steg för att stärka HR-professionen genom att uppmärksamma våra HR-hjältar!

Varje dag arbetar tusentals dedikerade personer med och inom HR för att skapa arbetsplatser i världsklass för miljoner yrkesverksamma individer runt om i Sverige. Vi på Sveriges HR Förening vill uppmärksamma några av dessa fantastiska HR-hjältar som varje dag bidrar till att andra människor och verksamheter utvecklas och växer.

Till min stora glädje kommer några av Sveriges mest kompetenta, passionerade och erfarna personer från olika roller och verksamheter att

personer från olika roller och verksamheter att hjälpa oss i jakten på dessa HR-hjältar. Kanske är du eller någon du känner en av de som vi vill hylla?

Läs mer om de olika kategorierna, urvalsprocessen, juryn och själva prisutdelningen här nedan. Jag ser verkligen fram emot att kora och fira 2018 år HR-hjältar!

Manne Didehvar
Generalsekreterare Sveriges HR Förening

I kommande steg lägger vi in tre artiklar här.