Se all digital kunskap

Ledarens verktygslåda - psykologisk trygghet

Pris: Endast för medlemmar

Om workshopen

Som ledare finns det mycket att vinna på att försöka främja en hög psykologisk trygghet. Men hur gör man? I det här materialet går ni igenom och jobbar med några centrala ledarskapsbeteenden från forskaren Amy Edmondson för att främja just psykologisk trygghet.

Det handlar om tre delar. Att som ledare först sätta agendan och skapa förväntningar om vilka beteenden som är önskvärda och varför. Därefter är det viktigt att bjuda in till deltagande och på så sätt skapa självförtroende för andra att säga sina tankar och åsikter. Till sist handlar det om hur vi reagerar på händelser och beteenden och på så vis framåt ska känna en ännu högre psykologisk trygghet.

Att genomföra materialet beräknas ta mellan 2-3 h beroende på hur mycket tid ni lägger på dialogen. Materialet är skapat för ledare. Inga förkunskaper krävs

Du som är medlem i Sveriges HR Förening har nu en exklusiv möjlighet att ta del av utvalda workshop från Trustivide och deras verktyg Trustivide Tool som sätter igång er förändring och utforska några av de viktigaste organisatoriska förmågorna: psykologisk trygghet, tillit, lärande, engagemang, hövlighet och tillhörighet.

Har du feedback på workshop-materialet? Trustivide tar gärna emot den här.

Jag vill ladda ner workshopen

Materialet är exklusivt tillgängligt för dig som är medlem i Sveriges HR Förening. Vid nedladdning, uppge samma mejladress som du har registrerat på ditt medlemskap. Du har inte rättigheter att sprida vidare materialet efter nedladdning.

Genom att du laddar ner rapporten godtar du integritetspolicyn.