WEBBKURS

Bli diplomerad mötesledare och lär dig se mötet som ett strategiskt verktyg i din organisation

1 timme och 9 minuter

Pris: Endast tillgängligt för medlemmar

Om webbkursen

I webbkursen Diplomerad mötesledare får du lära dig att använda mötet som ett strategiskt verktyg i din organisation. Webbkursen vägleder dig genom planering och förberedelser, genomförande och tillvägagångssätt för att skapa engagemang hos mötesdeltagarna samt metoder för att inleda, avsluta och följa upp mötet på ett professionellt sätt.

Du får även ta del av kommunikativa råd och lär dig att bemöta olika personligheter och utmanande beteenden, att förstå mötesdeltagarnas inlärningsstilar och hur du kan anpassa mötet utifrån detta samt vad du kan göra för att få tillbaka energin i mötet om ni råkar ut för energitjuvar. Webbkursen ger konkreta tips kring presentationsteknik, hur du använder hjälpmedel till din fördel och vad du bör tänka på för att skapa inspirerande miljöer och mötesformer.

Genom hela webbkursen finns tillgång till extramaterial med uppdrag, självskattningstest, tips, modeller och information samt de fyra e-böckerna En massa sätt att sabba ett möte – och 3 x fler sätt att bygga upp det påSluta hålla presentationer – börja ge!När kroppen talar – hur du kan tolka människors kroppsspråk och bli en känsloläsare samt Lathund för dig som utbildar.

Upplägg

Utbildningen är uppdelad i korta moment där en del är max 10 minuter. Du examineras efter varje del och du får ett diplom efter genomförd kurs.

Innehåll

• Möteskultur
  • Mötet som ett strategiskt verktyg i organisationen
  • Att skapa gemensamma spelregler
  • Mötesplanering, syfte och mål
  • Att inleda och avsluta på rätt sätt
  • Att skapa engagemang och delaktighet
  • Icebreakers & Energizers
  • Att hantera olika personligheter och utmanande beteenden
  • Att förstå olika inlärningsstilar och att anpassa mötet
  • Presentationsteknik och kommunikationsråd
  • Verbal och icke-verbal kommunikation
  • Att använda hjälpmedel under mötet
  • Death by PowerPoint
  • Möblering och fysisk miljö som inspirerar
  • Att optimera virtuella möten
  • Mötesuppföljning
  • Åtgärdsplan

Det här är en del av den digitala akademien.
Sveriges HR Förening har tillsammans med Diploma tagit fram en, för våra medlemmar, anpassad utbildningsmiljö.
Självklart kan även den nya kunskapen mätas och diplom erhållas. Idag erbjuder vi dig som medlemsförmån, helt kostnadsfritt över 300 utbildningar som ingår i ditt medlemskap.

Bli diplomerad mötesledare

Föreläsare:

Micke Darmell
Mötesrådgivare och utbildare inom digital stress

Micke Darmell brukar kallas för mötesevangelisten, då han ger rådgivning om möten och möteskultur. Micke är en inspirerande föreläsare, utbildare, moderator och författare som även har arbetat inom vården som undersköterska och sjuksköterska.

Antoni Lacinai
Kommunikationsexpert och certifierad coach

Antoni Lacinai är en efterfrågad och engagerad utbildare inom kommunikation, försäljning, ledarskap, motivation, mental träning, målsättning och samverkan. Han har även skrivit flera böcker i ämnena och brukar anlitas som föreläsare, moderator och coach.

Caroline Murray Carlsson
Utbildar i ledarskap, kommunikation och arbetsmetodik

Caroline Murray Carlsson är ägare till utbildningsbolaget Lustra Utbildning AB. Hon håller utbildningar som hjälper deltagarna att ta kontroll över sin arbetssituation så att de får mer tid, energi och arbetsglädje. Caroline är certifierad teamcoach och utbildad inom ledarskap, kommunikation och processledning. Hon har erfarenhet från flera chefsbefattningar och styrelseuppdrag.

Andreas Olsson
En av Sveriges främsta på att använda bildspel framgångsrikt

Andreas Olsson utbildar i presentationsteknik och i konsten att göra bra bildspel hos många stora utbildningsföretag som Företagsuniversitetet. Andreas driver tillsammans med David Phillips Presentationsteknik.com och utbildar i de flesta infallsvinklar av ämnet presentationsteknik.

Många människor har hört talas om föreläsningen Death by PowerPoint som handlar om hur man använder PowerPoint framgångsrikt. Andreas är en uppskattad föreläsare och utbildare som ofta coachar företagsledare individuellt i presentationsteknik.