Se all digital kunskap
RAPPORT

Strategi för hälsa i arbetslivet

Pris: Endast för medlemmar

Om rapporten

Människor i arbetsför ålder behöver jobba och hålla längre, samtidigt som tempot ökar. Vi behöver därför sätta vår hälsa i första rummet. HR behöver kliva längst fram för att säkerställa att det blir så bra som möjligt för våra medarbetare, deras hälsa och välmående och därmed våra organisationer. Strategin framåt behöver därför utgå från hälsa och välmående. Inte tvärt om.

Den här rapporten tar pulsen på hur arbetet med hälsa ser ut i våra organisationer idag. Bakom rapporten står Sveriges HR Förening och vårt nätverk People Insight Lab.

People Insight Lab är Sveriges HR Förenings lärande nätverk i projektform där en grupp medlemmar, tillsammans med en partner (här Indeed) som delar expertis på området, får chansen att utforska några av vår tids utmaningar och möjligheter tillsammans. Genom att förmedla de nya insikterna i en rapport vill vi driva förändring mot en bättre framtid.

Jag vill läsa rapporten

För att kunna ladda ner rapporten behöver du ha ett medlemskap i Sveriges HR Förening. Ange samma e-postadress som du har registrerat ditt medlemskap med.

Inte medlem? Här kan du läsa mer om våra medlemskap och registrera dig.