WEBBKURS

Krisstöd inom arbetsmiljö - Lär dig ge krisstöd till drabbade individer, under och efter en kris.

1 timme och 1 minut

Pris: Endast tillgängligt för medlemmar

Om webbkursen

I den här webbkursen får du lära dig att ge krisstöd till drabbade individer. Webbkursen berör olika typer av krissituationer och krisreaktioner, hur det svenska krishanteringssystemet fungerar samt vad du kan göra för att hjälpa dig själv och andra under eller efter en kris. I webbkursen ingår reflektionsuppgifter och övningar som du kan genomföra för att höja krisberedskapen.

Upplägg

Utbildningen är uppdelad i korta moment där en del är max 10 minuter. Du examineras efter varje del och du får ett diplom efter genomförd kurs.

.

Innehåll

• Vad är krisstöd?
  • Olika typer av krissituationer
  • Olika typer av krisreaktioner
  • Det svenska krishanteringssystemet
  • Att ge första hjälpen och krisstöd
  • Stödtrappan
  • 4 H-regeln
  • Avlastningssamtal

Det här är en del av den digitala akademien.
Sveriges HR Förening har tillsammans med Diploma tagit fram en, för våra medlemmar, anpassad utbildningsmiljö.
Självklart kan även den nya kunskapen mätas och diplom erhållas. Idag erbjuder vi dig som medlemsförmån, helt kostnadsfritt över 300 utbildningar som ingår i ditt medlemskap.

Lär dig krishantering inom arbetsmiljö

Föreläsare:

Malin Burman
Konsult i krishantering och arbetsmiljö

Malin Burman är diplomerad handledare i BAM (Bättre arbetsmiljö) samt filosofie master i krishantering. Hon arbetar som konsult och utbildare inom områdena arbetsmiljö och krishantering och har även skrivit boken Efterklok på förhand – en handbok om krisberedskap.