Se all digital kunskap

29 MINUTER

Pris: Kostnadsfritt

Hej HR!

Förändring pågår överallt i våra organisationer och innovation är nyckeln till framtiden – men hur ska man hänga med i allt?! Jo – genom att samla så många perspektiv som möjligt.

Mitt namn är Lena Bjurner och i den här podden träffar jag generalister och experter. Från näringsliv och offentlig sektor. Från startups och stora organisationer. Det blir pang på om vad som pågår just nu. Och tankar om framtiden.

I detta avsnitt:

Lena Bjurner möter poddkollegan Frida Mangen från Agila HR-podden som delar med sig av sina spaningar om vad som pågår hos organisationer just nu. Många organisationer misslyckas i sitt förändringsarbete när man missar perspektivet med användarnyttan och glömmer bort vem slutanvändaren är. Ofta fastnar man i att titta på hur andra gjort istället för att titta inåt i den egna organisationen och att fundera över vilken effekt man är ute efter att uppnå.

För att lyckas är Fridas råd att arbeta mer hypotesbaserat och att ställa sig de tre frågorna ”varför, varför, varför”. Varför? Lyssna för att höra Fridas resonemang.

Musik: I Am Karate

Avsnittet släpptes 18 februari 2022