Se all digital kunskap
PODD

Avsnitt 2: Simon Fjellner, PwC

Att ta sig framför utmaningarna istället för att jaga efter dem, HR-speed dating och en oväntad personlig corona-effekt.

20 MINUTER

Pris: Kostnadsfritt

Hej HR!

Förändring pågår överallt i våra organisationer och innovation är nyckeln till framtiden – men hur ska man hänga med i allt?! Jo – genom att samla så många perspektiv som möjligt.

Mitt namn är Lena Bjurner och i den här podden träffar jag generalister och experter. Från näringsliv och offentlig sektor. Från startups och stora organisationer. Det blir pang på om vad som pågår just nu. Och tankar om framtiden.

I detta avsnitt:

Mitt andra samtal i podden ”Hej HR!” är med Simon Fjellner, Employer Brand Manager på PwC Sweden.

Simon delar med sig av sina erfarenheter och berättar om hur han använt tiden under pandemin till att ta sig framför de stora utmaningarna, istället för att jaga efter dem. Han går bland annat in på hur de har sett på kandidatresan och tänkt till kring hur man på ett bra sätt digitaliserar den, samt vikten av att kommunicera med en röst som kommer från företagets 3 000 medarbetare.

I samtalet pratar vi också om värdet av att använda sig av medarbetarperspektivet för att göra skillnad på arbetsplatsen. Simon berättar även om en personlig corona-effekt som jag aldrig hört förut – och tipsar om HR-speed dating.

Avsnittet släpptes 29 januari 2021