Se all digital kunskap
PODD

Hej HR! Avsnitt 16: Carolina Wikström och Jeanette Almberg-Paravati, Sveriges Radio

Därför behöver vi lära om lärande

21 MINUTER

Pris: Kostnadsfritt

Hej HR!

Förändring pågår överallt i våra organisationer och innovation är nyckeln till framtiden – men hur ska man hänga med i allt?! Jo – genom att samla så många perspektiv som möjligt.

Mitt namn är Lena Bjurner och i den här podden träffar jag generalister och experter. Från näringsliv och offentlig sektor. Från startups och stora organisationer. Det blir pang på om vad som pågår just nu. Och tankar om framtiden.

I detta avsnitt:

Just nu händer det mycket inom HR på Sveriges Radio och pandemin har precis som för många andra organisationer snabbspolat arbetet framåt. HR-direktören Carolina Wikström och Jeanette Almberg-Paravati, chef för Akademin, berättar om utvecklingen av deras nya lärandeplattform och arbetet med att få in lärandet i vardagen. De berättar också om vilken nytta de kan se tack vare beslutet att ta hem rekryteringen genom att ha en egen rekryteringsavdelning.

Tillsammans diskuterar de varför är det viktigt att lära organisationen om lärande samtidigt som man utvecklar nya verktyg och processer. Carolina och Jeanette tipsar också om hur man får med ledning och organisationen på en moderniseringsresa.

Musik: I Am Karate

Avsnittet släpptes 19 oktober 2021