Se all digital kunskap
PODD

Avsnitt 1 -Viktoria Petersson och Marie Lundgren, Starstable

Att ha en team-baserad organisation och värdet av att ha en agil coach inom HR.

28 MINUTER

Pris: Kostnadsfritt

Hej HR!

Förändring pågår överallt i våra organisationer och innovation är nyckeln till framtiden – men hur ska man hänga med i allt?! Jo – genom att samla så många perspektiv som möjligt.

Mitt namn är Lena Bjurner och i den här podden träffar jag generalister och experter. Från näringsliv och offentlig sektor. Från startups och stora organisationer. Det blir pang på om vad som pågår just nu. Och tankar om framtiden.

I detta avsnitt:

Mitt första samtal i form av en podd är med Viktoria Petersson och Marie Lundgren från Starstable. Viktoria och Marie berättar om hur de just nu drivet ett organisationsförändringsarbete där också HR:s roll är i förändring. Ledarskapet är uppdelat på fler och HR tänker på sina leveranser som produkter. I den nya organisationen är ambitionen att behålla förståelse och fart. Beslut fattas genom att ställa sig frågan; ”Tar det här beslutet dig närmre eller längre ifrån det mål vi vill nå?”

Vi får ta del av deras bästa tips. Ett av tipsen kom till av en slump och blev en succé.Att ha en team-baserad organisation och värdet av att ha en agil coach inom HR.

Avsnittet släpptes 15 Januari 2021