Se all digital kunskap

1 timme 44 minuter

Pris: Endast tillgängligt för medlemmar

Om webbkursen

Detta är en webbkurs om hur ett framgångsrikt värdegrundsarbete genomförs, implementeras och fortlever.

Ett framgångsrikt värdegrundsarbete är idag ofta det bakomliggande arbetet till varför en kund upplever att ni som leverantör positivt skiljer ut er från andra leverantörer. På samma sätt är värdegrundsarbetet ofta en strategi för att kunna attrahera marknadens bästa medarbetare. Medarbetare som lever arbetsgivarens värdegrund är det som gör att kunden känner att denna verkligen vill arbeta med dig som leverantör.

I världen kring att bygga visioner, strategier och affärsplaner för företag och organisationer börjar begreppet värdegrund få en central betydelse. Webbkursen ger konkreta tips kring hur du bygger företagets eller organisationens värdegrund, en värdegrund som ger dig positiva effekter för dina anställda och kunder.

Webbkursen ger en modern syn på värdegrundsutveckling där värdegrunden används för att stärka relationer till kunder och där varumärkesutvecklingen ofta går hand i hand med affärsstrategier.

Upplägg

Webbkursen är uppdelad i korta moment där en del är max 10 minuter. Du examineras efter varje del och du får ett diplom efter genomförd kurs.

Innehåll

• En historisk syn på värdegrundsarbete
  • Värdegrundsarbete och verksamhetsstyrning genom visioner, strategier och affärsplaner
  • Värdegrundsarbete och ett fungerande medarbetarskap
  • Rollen som förändringsledare och internkonsult
  • Motiverande metoder för att förankra en värdegrund
  • Kommunikativa aspekter på värdegrundsförankring
  • Strategier för att utveckla en värdegrund
  • Strategier för att skapa en självlevande värdegrund
  • Konkreta exempel och praktikfall
  • Best practices och framgångsfaktorer

Den här webbkursen är en del av Diploma
Sveriges HR Förening har tillsammans med Diploma tagit fram en, för våra medlemmar, anpassad utbildningsmiljö.
Självklart kan även den nya kunskapen mätas och diplom erhållas. Idag erbjuder vi dig som medlemsförmån, helt kostnadsfritt över 350 utbildningar som ingår i ditt medlemskap. Du hittar utvalda kurser i vår Digitala kunskapsbank och genom Mina sidor kan du hitta hela Diplomas kursbibliotek.

värdegrund-webbkurs

Föreläsare:

Anders Lind håller i webbkurs hos Sveriges HR Förening

Anders Lindh
Implementerar verksamhetsförbättring

Anders Lindh ser sig själv inte bara som utbildare utan även som implementationskonsult. Han arbetar aktivt med att hjälpa företag utvecklas affärsmässigt, försäljningsmässigt och genom förändringsprocesser.

Anders har varit verksam som utbildare i över 20 års tid och har arbetat med flertalet av Sveriges största företag.