Se all digital kunskap

1 timme 21 minuter

Pris: Endast tillgängligt för medlemmar

Om webbkursen

Webbkursen Coachande ledarskap riktar sig till ledare som vill få en ökad förståelse och engagemang hos sina medarbetare. Du får ta del av forskning kring hur olika generationer ser på motivation, vilka individuella drivkrafter som finns samt hur du kan anpassa din kommunikation utifrån detta för att optimera dina medarbetare. Du får även lära dig en modell för det coachande samtalet och hur du skapar en fungerande coachplan.

Upplägg

Webbkursen är uppdelad i korta moment där en del är max 10 minuter. Du examineras efter varje del och du får ett diplom efter genomförd kurs.

Innehåll

• Finn individens drivkraft och anpassa kommunikationen
  • Generationsskillnader angående motivation
  • Skillnaden mellan coachning och mentorskap
  • Värderingar i det coachande samtalet
  • Att skapa en coachplan
  • Modell för det coachande samtalet

Den här webbkursen är en del av Diploma
Sveriges HR Förening har tillsammans med Diploma tagit fram en, för våra medlemmar, anpassad utbildningsmiljö.
Självklart kan även den nya kunskapen mätas och diplom erhållas. Idag erbjuder vi dig som medlemsförmån, helt kostnadsfritt över 350 utbildningar som ingår i ditt medlemskap. Du hittar utvalda kurser i vår Digitala kunskapsbank och genom Mina sidor kan du hitta hela Diplomas kursbibliotek.

Föreläsare:

Anders Lind håller i webbkurs hos Sveriges HR Förening

Anders Lindh
Implementerar verksamhetsförbättring

Anders Lindh ser sig själv inte bara som utbildare utan även som implementationskonsult. Han arbetar aktivt med att hjälpa företag utvecklas affärsmässigt, försäljningsmässigt och genom förändringsprocesser.

Anders har varit verksam som utbildare i över 20 års tid och har arbetat med flertalet av Sveriges största företag.