Se all digital kunskap

Avsnitt 2: Stefan Tengblad - Organisatorisk resiliens

27 MINUTER

Pris: Kostnadsfritt

Vi lever och navigerar oss fram i en värld där människor, organisationer och samhälle behöver ställa om och utvecklas i en allt snabbare takt. Vi tror på att koppla ihop forskning och praktik för att skapa evidensbaserad utveckling. Därför har Sveriges HR förenings skapat podden ’Fråga forskaren – en podd om ledarskap och organisationsutveckling med forskning i fokus’.

Podden leds av Johan Segergren och Zorica Bodiroza. I varje avsnitt träffar Johan och Zorica en ny forskare i ett spännande samtal.

I detta avsnitt:

Veckans gäst i Fråga Forskaren är Stefan Tengblad. Han är Sveriges första professor inom Human Resource Management och verksam på Centrum för Global HRM-forskning vid Göteborgs universitet. I detta avsnitt lyfter vi fram och belyser vad som krävs för att bygga motståndskraftiga företag och organisationer, organisatorisk resiliens.

Stefan har tidigare studerat alltifrån chefsförsörjning hos svenska företag till verkställande direktörers tidsanvändning och deras ledarskap i praktiken

Avsnittet släpptes 2 juli 2020

Stefan Tengblad