HR-hjältar 2018

Sveriges HR-medarbetare, Sveriges HR-chef & Sveriges HR-profil

Som branschförening för medarbetare och ledare inom HR tar vi nu ännu ett steg för att stärka HR-professionen genom att uppmärksamma våra HR-hjältar!

Varje dag arbetar tusentals dedikerade personer med och inom HR för att skapa arbetsplatser i världsklass för miljoner yrkesverksamma individer runt om i Sverige. Vi på Sveriges HR Förening vill uppmärksamma några av dessa fantastiska HR-hjältar som varje dag bidrar till att andra människor och verksamheter utvecklas och växer.

Till min stora glädje kommer några av Sveriges mest kompetenta, passionerade och erfarna personer från olika roller och verksamheter att hjälpa oss i jakten på dessa HR-hjältar. Kanske är du eller någon du känner en av de som vi vill hylla?

Läs mer om de olika kategorierna, urvalsprocessen, juryn och själva prisutdelningen här nedan. Jag ser verkligen fram emot att kora och fira 2018 års HR-hjältar!

Vi ses på HR Dagarna den 9-10 oktober – två viktiga och värdefulla dagar för dig som brinner för HR-frågor!

manne-didehvar

Vi vill lyfta dig som gör skillnad!

Som stolt branschförening vill Sveriges HR Förening lyfta de många goda exempel och glödande eldsjälar som finns på våra svenska arbetsplatser. Därför delar vi under 2018 för första gången någonsin ut pris till tre hjältar i kategorierna; Sveriges HR-medarbetare, Sveriges HR-chef samt Sveriges HR-profil.

Priserna kommer delas ut i samband med HR Dagarna den 9 oktober och mellan den 1 – 22 juni kan du vara med och skicka in tips om dina HR-favoriter inom de olika kategorierna!

Mellan den 1 och 22 juni kan du ge förslag på din HR-hjälte på denna sida!

Sveriges HR-medarbetare

Sveriges HR-medarbetare är en sann eldsjäl och inspiratör som stått upp och trott på sin idé eller sitt projekt men dessutom uthålligt bedrivit ett förändringsarbete för att bryta ny mark. I kategorin ”Årets HR-medarbetare” kan både enskilda medarbetare och team nomineras.

Sveriges HR-chef

I kategorin Sveriges HR-chef letar vi efter en person som är en riktig ledare inom HR. Det kan antingen vara en chef med medarbetaransvar inom någon av disciplinerna som tillhör HR, eller över en hel HR-avdelning. Denna person har med sitt team uppnått ett hållbart och enastående resultat och vågar sticka ut från mängden.

Sveriges HR-profil

Sveriges HR-profil kan vara en VD, ekonomichef eller någon annan profil som verkligen banat väg för att HR skall kunna göra sitt arbete ännu bättre. I denna kategori letar vi efter en person som påverkat andra positivt och som varit en stor kraft- och inspirationskälla.

Juryn

Juryn består av personer inom flera discipliner som på olika vis arbetar med- och har en enorm kompetens inom HR. De är direkt tillfrågade av Sveriges HR Förening och kommer både att utse de nominerade samt vinnaren i varje kategori.

I juryn ingår:
Tina Ekström, VD Nyckeltalsinstitutet (ordförande för jurygruppen)

Marie Hallander Larsson, HR-Chef på Akademiska Hus

Svante Randlert, Utvecklare på Academic Work samt författare och föreläsare

Francisca Infante Damnjanovic, Representant för framtidens HR samt styrelseledamot i Sveriges HR Förening

Kjell Lindström, Författare och VD för Noden

Magnus Dalsvall, Författare och ägare av HR akuten

Pär Lager, Författare och föreläsare samt styrelseledamot för flera styrelser

Våra partners inom urvalsprocessen:
Susanne Waering, Sense Talents
Ylva Ottosson, ID Entity