REGION SYD

Engagera dig i föreningen

Vill du vara med och påverka HR i Sverige framåt?

Nu söker Sveriges HR Förening efter ledamöter och ordförande till den regionala styrelsen i Region Syd.

Vi är en ideell förening som grundades 1921 av Kerstin Hesselgren, en modig och varm pionjär som brann för en rättvis arbetsmiljö med fokus på människan. Idag, hundra år senare, drivs vi av samma syfte. Vi ser människorna som den främsta drivkraften i företag och organisationer. När människor trivs, mår bra, är involverade och engagerade skapar det verksamhetens utveckling och framgång. Vi är våra medlemmar och tillsammans driver vi HR framåt. Vi tar ansvar och driver det etiska, hållbara och mänskliga perspektivet på ett strategiskt och affärsmässigt sätt.

Tillsammans har vi engagerat oss i snart 100 år. Historien är viktig men förändringar går fort och vad vi tillsammans kan göra framåt känns mer spännande än någonsin. Ihop med ett stort antal andra engagerade kan du vara med och utveckla professionen framåt.

Sveriges HR Förening styrs genom en central styrelse och fem regionala styrelser. De regionala styrelserna utvecklar och driver det regionala arbetet i samarbete med Sveriges HR Förenings Generalsekreterare och det centrala teamet – allt för att skapa värde för medlemmarna och bidra till att stärka HR-professionen. Några av de aktiviteter som drivs på regional nivå är bland annat nätverk, seminarier, HR-after work för både potentiella och befintliga medlemmar.

Som styrelseledamot i en regional styrelse bidrar du till att:

• Stärka Sveriges HR Förenings varumärke som branschförening för HR i Sverige
  • Utveckla Sveriges HR Förenings medlemserbjudande
  • Stärka Sveriges HR Förenings synlighet i det offentliga rummet
  • Stärka samarbetet med regionala lärosäten och övriga HR-partners

Som Ordförande ansvarar du även för:

• Att vara sammankallande vid möten
  • Leda arbetet regionalt
  • Ingå i den centrala styrelsen för Sveriges HR förening

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet, kompetens och relevant utbildning inom HR
  • Vill öka din erfarenhet av styrelsearbete
  • Vill ta ansvar för att strategiskt och operativt driva aktiviteter på regional nivå
  • Vill vara en viktig diskussionspart i HR-relaterade frågor
  • Är/vill bli medlem i Sveriges HR Förening
  • Kan avsätta tid motsvarande ca 8 styrelsemöten och 2 planeringsdagar

Frågor

Om du har några specifika frågor om styrelsearbetet i Region Syd är du välkommen att kontakta valberedningen.

Sista ansökningsdag för Region Syd är 7 januari 2022

och gå utbildningen utan kostnad!

Med ett HR PRO-medlemskap ingår denna utbildning utan extra kostnad. Som HR BAS-medlem får du 20% rabatt på ordinarie pris.

och gå utbildningen utan kostnad!