De största möjligheterna och utmaningarna med people analytics, Umeå 13/3

In

Med people analytics kan beslut och åtgärder baseras på fakta istället för på hörsägen, men utmaningarna för att lyckas är flera.

People analytics innebär att man gör täta mätningar av olika kriterier som är avgörande för företagets framgång, såsom medarbetarnas välmående, ledarskap, sjukfrånvaro och företagets omsättning. Med people analytics kan du bättre förstå ditt team och dina medarbetare och kan rikta dina insatser så att de verkligen får effekt. Om du tar till dig det som människor säger – och inte är rädd för det – så är möjligheterna stora för att skapa en organisation som har de bästa förutsättningarna för att göra affärer.

Det finns många gropar på vägen när företag vill arbeta med people analytics. Chefer kan bli rädda och drabbas av stress när de ser att medarbetarna är missnöjda. Medan traditionella medarbetarundersökningar ger en sådan kalldusch en gång per år, mäter man varje vecka eller till och med varje dag med people analytics. Målet är dock att ta reda på vad man kan göra för att förbättra, inte att peka ut någon.

Under seminariet kommer Allireza att berätta om alla de möjligheter som people analytics kan ge, men också exakt var fallgroparna finns. Du kommer även att få ta del av Allirezas egna erfarenheter och exempel från verkligheten. Seminariet riktar sig till alla som arbetar inom HR samt till chefer som har ett brinnande hjärta för att både utvecklas själva och få sina medarbetare och sin organisation att prestera bättre.

Om Allireza

Allireza Ghahremani är en nyfiken person med ett brinnande intresse för hur människor fungerar, både som individer och i grupp.

Han har använt sig av people analytics sedan 2010 i ett antal olika team och på organisationsövergripande nivå.

Allireza är i grunden ingenjör och har haft flera chefsroller i både små och stora företag.

Idag arbetar han på Weekli med att bygga en plattform för datadriven utveckling av organisationer.