HR-träffar i region Norr

In

Seminarier från Sveriges HR Förening är en självklar väg till kompetenspåfyllning och inspiration för dig som arbetar med HR. Seminarierna genomförs på olika platser i landet och våra frukostseminarier finns dessutom online under mina sidor för dig som är medlem.

Temat för de olika seminarierna varierar, men är alltid aktuella och noga utvalda av oss på Sveriges HR Förening utifrån de önskemål och trender vi ser i vår bransch.

HR After Work, Luleå 16/5

Välkommen till en kväll tillsammans med HR-kollegor på orten! Vi träffas, äter gott och samtalar om vad som är på gång inom HR-området. Mat bekostar du själv. Varmt välkommen!

HR Frukost, Luleå 9/4-2019

Hur kan vi upptäcka, diagnostisera och behandla missbruk och psykisk ohälsa på en arbetsplats. 46% av alla sjukskrivningar idag beror på psykiskohälsa, många av dessa uppkommer från missbruk eller riskerar att leda till missbruk med oerhörda kostnader och mänskligt lidande som följd. Att ha en kollega som lider av psykisk ohälsa eller missbruk kostar på, [...]

HR After Work – Utvecklande ledarskap, Borlänge 9/5

Försvarshögskolan har utvecklat modell för ledarskap som kallas Utvecklande Ledarskap. Modellen ligger till grund för en populär ledarskapskurs, som många av Sveriges Chefer och ledare går. På denna AW föreläser Nordpuls om modellen. Christian Wagneryd